B050241B05 |
Programar per competències a Primària |
2016-2017 |
Curs semipresencial. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/10/2016 - 1/12/2016 (15 hores) de 17:15h a 19:15h |
|
CRP del Solsonès |
|
Francesc Ribalta, s/n (Solsona)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Donat que el nou Decret 119/2015 d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària és un currículum que afavoreix el contingut i el treball de les competències, es proposa aquesta actuació formativa per donar a conèixer tots els documents publicats que ens poden ajudar a prendre decisions per a la millora dels aprenentatges dels alumnes, de tal manera que aquestes decisions ens ajudin a poder fer una programació per competències.
|
| |
Objectius |
1. Reconèixer el nou currículum com a eina per afavorir l’assoliment de les competències bàsiques per part de l’alumnat.
2. Adonar-se del que representen les competències en el currículum.
3. Conèixer metodologies que afavoreixen l’aprenentatge competencial.
4. Reflexionar sobre per a què serveix la programació.
5. Conèixer els elements que hauria de tenir una programació per competències.
6. Presentar i treballar els documents que ens ajuden a fer una programació.
7. Conèixer els instruments d’avaluació que afavoreixen avaluar les competències.
8. Identificar les característiques de les activitats d’avaluació que serveixen per valorar l’assoliment de les competències.
9. Elaborar una unitat o seqüència didàctica competencial.
|
| |
Continguts |
1. Estructura del nou currículum.
2. Elements que composen el currículum.
3. Les característiques d’un aprenentatge competencial.
4. Instruments útils per enriquir les activitats i fer-les més competencials.
5. Documents per elaborar les programacions: competències bàsiques, orientacions metodològiques, continguts, criteris d’avaluació...
6. L’avaluació formativa
7. Com elaborar una unitat o seqüència didàctica competencial.
|
| |
Formador/a |
Rafaela Aranda
|
| |
Avaluació |
.Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l’aprofitament. (amb entrevistes als assistents)
•Nivell 2: Aprofitament i aprenentatge. Enriquiment d’una activitat i la seva aplicació a l’aula.
•Nivell 3: Transferència immediata. Disseny d’una seqüència didàctica i la seva aplicació a l’aula.
|
| |
Requisits de certificació |
1r.- Assistir al 80% de les sessions
2n.- Aplicació a l'aula de l'activitat dissenyada.
3r.- Omplir el qüestionari de valoració.
|
| |
E-mail |
se-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
20/10/2016 |
1715 |
1915 |
Sessió 2 |
dijous |
03/11/2016 |
1715 |
1915 |
Sessió 3 |
dijous |
17/11/2016 |
1715 |
1915 |
Sessió 4 |
dijous |
24/11/2016 |
1715 |
1915 |
Sessió 5 |
dijous |
01/12/2016 |
1715 |
1915 |
|
| |